Saturday, November 22, 2008

Pada BATU ..... Pada PASIR ..... Pada AIR .......



ADA 3 JENIS KATEGORI MANUSIA DI DUNIA INI .....


PERTAMA : BATU
----------------------------------
Yang sifatnya umpama huruf-huruf yang dipahat pada batuan keras. Mereka ini MUDAH MARAH, suka menghambur kemarahan dan kemudian menyimpan perasaan marah itu beserta dendam kesumat dalam tempoh waktu yang panjang. PENDEK KATA manusia yang bersifat BATU ini adalah orang yang
"KEPALA BATU & PENDENDAM"




KEDUA : PASIR
------------------------------
Yang sifatnya seperti huruf yang dilakar pada hamparan PASIR. Mereka ini MUDAH MARAH, Tapi Hanya Sebentar Saja. Kemudian akan melupakannya. SENANG CERITA, manusia jenis PASIR ini adalah orang yang CEPAT PANAS , TAPI CEPAT SEJUK LAA... LEPAS TU DIORG OK... DAN TIDAK PENDENDAM.


KETIGA : AIR
---------------------------------
Yang sifatnya seperti huruf-huruf yang ditulis pada AIR yang mengalir. Mereka ini tidak menyimpan sebarang perasaan buruk dan tidak mengendahkan kata-kata atau khabar angin yang negatif. Fikiran manusia kategori ini sentiasa bersih, tulen dan tidak mampu diganggu-gugat oleh sesiapa dan apa pun jua. Manusia jenis ini juga merupakan org yang sentiasa mempunyai sifat SABAR dan sentiasa TENANG walau apa jua masalah atau dugaan hidup yg dihadapinya, juga TABAH mengharungi segala rintangan kehidupan. KESIMPULANNYA, manusia jenis AIR ini adalah orang yang RELAX JE, SENTIASA POSITiF, TAK SUKA BISING2... TAK SUKA DENGAR CAKAP ORG YG TAK BAIK... DAN PENYABAR.



p/s : So... fikir2kanlah... dan renung diri kita... adakah kita jenis BATU, PASIR atau AIR....
TEPUK DADA TANYA SELERA...







No comments: