Monday, November 10, 2008

" DEMAM CAMPAK.....MENGAJAR AKU ERTI SABAR...."

assalamualaikum...

ermm... lama rasanye aku x post ape2 kt blog nie... al-kisahnye... aku diserang demam campak...atau dlm bahasa inggerisnye... "chicken poks"....

Huhuhu... mmg xtau la nak kata camana dah... mmg la kena campak nie menguji kesabaran betul... dah la gatal, panas, pedih semuanya ada... demam pulak... kejap panas.. kejap sejuk... kepala sakit bukan main sampai ke biji mata rasanya...dengan bintik2 merah dah mula menyelubungi seluruh badan ku.,..dan merebak pulak kat muke... alamak... klu kt bdn tu leh la jgk ku sembunyi.... ni dok menempel jgk kt muke ku nie... ishh... tambah huduh ku rase...

Org tua2 kata klu kena campak kena minum air kelapa... so, alhamdulillah... aku dpt minum air kelapa.... so, cepatlah sikit campak aku tu keluar... dan dinasihati jangan makan benda2 yg berkicap... takut nanti bekas kena campak tu jdi hitam kt kulit kita... so... aku pun ikut la jgk kan... nak baik punya pasal...

6hb tu aku terus ke klinik, dapat M.C la... 3 hari... khamis, jumaat , sabtu... hmm... sepanjang cuti tu aku kat rumah je la merehatkan diri... mmg 4 hari cuti tu x cukup...sebab sisa2 campak aku lum baik lagi... so, aku g klinik lagi utk mtk m.c lg sehari...

Hurmm... mmg kena demam campak pertama kali benar2 mengajar aku erti sabar... apa x nye, sakit tau... demam... tiap2 hari la pulak mak aku dari sabah dok telefon aku tanya keadaan ku yg sakit di perantauan... huhuh... mmg sedih la jgk... dah sakit,... jauh pulak tu dari family... klu x kuat semangat mmg la aku nak meraung rasanya... apa2 pun aku bersyukur aku dpt teman serumah yg baik menjaga aku sepanjang aku sakit .... shahlina... die la yg dok g belikan aku air kelapa... bawa aku g klinik... masak bubur utk aku... syukur alhamdulillah....cepat penyakit aku sembuh...berkat doa org tua ku d sabah jgk...

So, hari ni ... aku dah ok dah... walaupun ade sikit2 lagi kesan2 campak kt muke & bdn ku... tpi aku dah bole mula bekerja kembali....

So... itulah cerita ku kena demam campak minggu nie... apa2pun... jaga kesihatan.... ok...

-wasalam-

1 comment:

sixnebess said...

salam ab..aduhhh..kesian kaw ya kena campak..eh!demam campak..hahaha..get well soon ya.berbintik2 la si ab ni nanti..
:p