Thursday, October 23, 2008

RAYA @ SANDAKAN!!! BALIK KAMPUNG YEAH!!!

aKU & Yna..rindu giler kat Dak nie... heheh...(anak buah ku yg tersayang)...
sayang mama yan !!! heheh...

seLamaT Raye... jom la makan... heheh...

Nie aku baru smpai umah dr airport.. letih giler flight dr K.L -SANDAKAN..aku pun melantak rendang & juadah raya sampai x sempat nak tukar baju raya...pakai t-shirt je... heheh.. time ni dah kul 8.30 mlm dah...Diorg c Mantok, isterinya c Jue (geng karas ku) dgn anak2 dtg beraya.. cam tau2 jak aku baru sampai... terus kena serbu... hehehe...


semua anak2 buah ku yang TERSAYANG!!!

Jue , aku, Lyna, Qimie, Lia & Lissa..( anak2 c Jue )

rindunye kt bdk2 nie... huhuh

Bersama Family & aNak2 bUah ku..
" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2008.... "
Alhamdulillah Aku dpt pulang ke kampung halaman ku di sandakan, sabah... pada Raya Pertama 1 oct 2008.... walaupun aku balik raya pertama tu... tu pun aku dah cukup bersyukur...oleh sebab2 kerja yg last minit punya pasal... aku terpaksa menunda pernerbanganku pulang ke kampung pada raya pertama tu... tpi x pa la... asalkan dpt balik kampung beraya cukup... klu x mmg alamat " DENDANG PERANTAU" la aku kt K.L tu... huhuh... Ape pun aku kiranya dpt la merasa suasana macam lagu Allahyarham Sudirman " BALIK KAMPUNG" tu... heheh... mmg perjalanan jauh x ku rasa betul !!! heheheh... sebab nak raya kan...
Apa2 pun aku sampai dgn selamatnye kt Sandakan pada malam hari raya pertama tu... Baru setengah jam aku sampai... aku dah didatangi oleh sedara-sedara ku yg dtg beraya... siapa lagi klu bukan Mantok & isterinya Jue ( geng karas ku ) heheh...& anak2nya yg cumil2 semuanya yg pastinya aku paling rindui..anak2 Mantok & Jue nie dah ku aggap seperti anak2 ku sendiri dah... budak2 tu la yg pengarang jantung aku... heheh.. yela... nak ade anak sendiri... aku ni lum sampai seru lagi nak kawinnye... hehhehe.. so, dgn anak2 buah ku nie la tempat aku mencurah kasih sayang & manja... lagipun.. mmg dlm ramai anak2 buah aku... cuma diorg nie je la yg paling rapat dgn aku sedari diorg lahir..sampailah dah semakin membesar nie...walaupun yg paling kecik tu baru nak masuk setahun.. mgkin x la sempat byk masa aku dgn yg kecik tu.. tpi hari tu aku balik.. mmg cute giler Lydia tu... heheh...mmg sayang sgt aku dgn bdk2 tu... Budak2 nie semua panggil aku "MAMA YAN" heheh.. cuma yg kecik tu xtau lg la nak menyebut nama ku... heheh..
oyee lupe plak..nama anak2 buah ku tue, yg Sulung... Lia Ellyana, umur 8 thn...yg no.2 HaQimie, 4 thn... no.3 Lyna Ermieza, 3 thn... yg no.4 Lissa Emilia, 2 thn dan yg bongsu Lydia Emira... cantik2 kan nama diorg... pandai mak die bagi nama... hehehe... semua mcm nama BINTANG PELEM... hahahah...
So, bile aku dah keje kt K.L nie... mmg dah jauh la... aku dah jrg dpt bersama2 dgn budak2 tu... mmg rindu giler la aku dgn budak2 nie... tapi ada masa nya aku online... aku dpt la jgk tgk diorg dari webcam... yela.. oleh sebab mak bapak diorg nie pun kaki internet punye org... Mantok dgn Jue tu... ade line internet kt rumah... so.. selalu bile online... aku YM la dgn diorg & webcam... lepasla jgk rindu dpt tgk budak2 tu dok lambai2 kat aku.. heheh...
K la... dah lari tajuk dah nie... heheh.. dipendekkan cerita... aku dpt cuti balik kampung raya 2 minggu... syukur la.. dapat aku beraya dengan Family ku yg tercenta... dapat gak raya masakan MAK (Mummy) aku yg SODAP tu... heheh...
So.. apapun.. pADa Semua... Selamat Hari Raya Aidilfitri (masih bulan Syawal kan )... mAAF zAHIr Batin... !!!......
p/s: Skg nie Aku dah Ade kt K.L... huhh,,, rindu la ngan Family ...






No comments: